2017. június 5., hétfő

Egyszerű csokitorta :)

Ha jól emlékszem, csokitortát még sohasem készítettem, ennek is eljött az ideje :)
Persze a legnagyobb melegben, de ez nem tartott vissza. A krém egy kicsit lágy lett, de már tudom hol hibáztam, az íze isteni, és ez a legfontosabb :)


Hozzávalók 20 cm-átmérőjű torta formához:

16 dkg Nutri free mpp
16 dkg cukor
5 tojás szétválasztva
2 ek kakaópor (20-22%-os)

A tojásokat szétválasztjuk, a cukor 1/3 részével a fehérjéket kemény habbá verjük, majd a maradék cukorral fehéredésig keverjük a sárgákat. A habot óvatosan beleforgatjuk a sárgákhoz, majd az átszitált lisztet és kakaóport 3-4 adagban hozzáadjuk. Sütőpapíros formába öntjük, és 180 fokon 40 percig sütjük (tűpróba).





Krém itt található elkészítéssel együtt:

20 dkg gm csoki (én most 10 dkg ét és 10 dkg tejcsokit használtam)
4 egész tojás
20 dkg cukor
2 ek kakaópor
25 dkg puha vaj

Az egész tojásokhoz hozzáadjuk a cukrot és az átszitált kakaóport, gőz fölé tesszük és folyamatos keverés mellett besűrítjük (én itt előbb levettem, ezért maradt kicsit lágy a krém). Amikor kellően besűrűsödött, hozzáadjuk az összetördelt csokit, elkeverjük amíg elolvad. Kihűtjük, majd a puha vajat kihabosítjuk és a csokis krémet apránként hozzáadjuk. Lehűtjük a krémet, amíg a piskóta is kihűl.





Karamell spirál:
10 dkg cukor, 1-2 ek víz
A cukrot kis lábasba tesszük a vízzel együtt, karamellizáljuk, közben odakészítünk egy darab sütőpapírt, és valamilyen fém hengeres tárgyat én jelen esetben a habverőm nyelét használtam.
Kicsit visszahűl a karamell és egy kanállal belenyúlva szálat húzunk és közben feltekerjük a nyélre. Hamar törékeny lesz, óvatosan húzzuk le és tegyük a sütőpapírra.





A piskótát 3 felé vágjuk, betöltjük a krémmel, majd a maradékkal bekenjük az oldalát, tetejét, végül habzsákba tesszük és díszítjük az oldalát és a tetejét. Rátesszük a karamell spirált, szórunk rá aprított mogyorót.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Császár zsemle

A napokban kaptam meg a kis műanyag kütyüt, amivel könnyen elkészíthetjük a császár zsemle hagyományos formáját. Most volt egy kis időm kipr...